اولویت کیفیت آموزش در مقایسه با فعالیت عمرانی مدارس
استاندار گیلان تأکید کرد :
استاندار گیلان گفت: با وجود اهمیت ساخت مدارس جدید، کیفیت آموزش در مقایسه با کار فیزیکی و عمرانی در اولویت است و در این راستا نقش نیروی انسانی بسیار تأثیر گذار است. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گیلان، مصطفی سالاری در جلسه شورای آموزشوپرورش استان با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهارکرد: در تربیت نیروی انسانی برای توسعه سرزمین اعتقاد مشترکی وجود دارد که متولی این کار در هر مقطع سنی، آموزشوپرورش است اگر از توجه به آن غفلت کنیم به آینده کشور آسیب می رسد. وی بابیان اینکه پروژههای دیگر نهادها به خاطر نتایج کوتاه و میانمدت انگیزههای خوبی برای سازمانهای ایجاد میکند، تأکید کرد: نتایج پروژههای کیفی در آموزش و تربیت نیروی انسانی در درازمدت در آینده این کشور تأثیر گذار است و گذر زمان، ایجاد انگیزه را برای متولیان امر نباید از بین ببرد . استاندار گیلان مهمترین دستگاه تربیت نیروی انسانی را آموزشوپرورش دانست و افزود: با تنها گذاشتن این دستگاه تربیت مطلوب آیندهسازان محقق نمیشود و متولیان آموزش و پرورش با روحیه خستگیناپذیر از سازمانها و نهادهای مختلف مطالبه گر باشند. نماینده عالی دولت در استان گیلان با اذعان به اینکه در تربیت فرزندان باید فراتر از وظیفه با ابتکار و استفاده از مشارکت مردم خلاقیت آفرین باشیم، تأکید کرد: مردم باید دغدغه فرزند و مدرسه را داشته باشند و مدرسه نیز برای مشارکت مردم در تربیت فرزندان، خود را آماده انتقادات نموده و با ایجاد خلاقیت در پیشبرد اهداف آموزشی پویا باشند. استاندار گیلان با توجه به آمار بالای مدارس غیرانتفاعی استان گیلان نسبت به استانهای دیگر خاطرنشان کرد: با وجودیکه سرانه درآمد مردم بالاتر از سرانه کشوری نیست اما آنان برای تحصیل دانشآموزان هزینه میکنند که نشان از فرهیختگی مردم این استان دارد. سالاری با تأکید بر اینکه حق این است که فراتر از فعالیتهای دولت زمینهساز کیفیت آموزش استان باشیم تأکیدکرد: استان گیلان باسابقه فرهنگی بالا ظرفیت بهتر شدن را داشته و اگر بتوانیم عشق و علاقه و همت والا برای معلمان و دانشآموزان را فراهم کنیم در آینده نهچندان دور شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود. وی با تقدیر از فعالیت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان خاطرنشان کرد: ممکن است بخشی از مدارس اهدایی بعد از گذر زمان درگیر کشمکشهایی با بازماندگان هبه کننده شود که با ثبت مدارس اهدایی و تبدیل آن به سند میتوان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.